Mina fina pånisar

Kajsa:
Hej. Hittade din blogg från rosannas blogg. Iallafall så tycker jag din verkar bra och har en fråga, Vad är ditt mål nästa år? Med hästen, hur högt vill du tävla osv.
Skulle gärna vilja veta lite mer om din tid inom hästsporten. Vad du har hat för hästar, Var dem har ståt och lite om vad du tyckte osv :)
jättebra blogg.
Tacksam för svar :)

Svar: Tack så jätte mycket , Jag kan skriva om mina mål för nästa år i ett eget inlägg senare.
Jag kan ju berätta lite iaf, Jag har ridit i ca 7 år och jag är 13 nu. I början red jag på en ridskola men red bara där i ett halvår för att jag tyckte det var ganska tråkigt att rida där.


Efter jag hade slutat rida där så började jag rida hos min kompis Signe, jag red på hennes gamlaB-ponny Greta Grabo och jag älskade verkligen hennes personlighet! Det var så kul för Greta brukade alltid stanna på hindrerna och på  på min första hopptävling med henne så var jag helt beredd på att hon skulle stanna på första hindret men hon hoppade och jag kom ur balans och ramlade av, jag kommer ihåg det så himla tydligt :)

Har ingen bild på Greta men här är en bild på Signe och hennes nuvarande C-ponny Charente


När jag var 8 år skulle jag få min första ponny Gimli ( NI ska få ett inlägg om henne ), hon var helt underbar och jag älskar henne.. Jag stog med henne på Signes gård i början men sen så orkade min mamma eller låtsaspappa hämta mig för att det va en ganska jobbig väg dit så jag bytte till ett annat stall lite närmare. Där stog jag i kanske 2 år innan det hände massa saker som gjorde att jag flyttade Till Vivecas ( Rosannas mamma) gård, Jag trivs VÄLDIGT bra i det stallet och har verkligen igen tanke på att byta..

Jätte söt bild på Rosanna och Nocke


Sen när jag vart 12 år köpte vi Quattro som jag har nu, och sålde Gimli för att hon inte var någon hopphäst och hade fått en skada och kunde inte hoppa, jag hade henne i ca 4½ år ! Men jag är väldigt nöjd med Quattro och har haft honom i ca 1 år och 4 månader.



Hoppas ni blev nöjda för svaret. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0